Iacov a făcut o juruinţă şi a zis: „Dacă va fi Dumnezeu cu mine şi mă va păzi în timpul călătoriei pe care o fac, dacă-mi va da pâine să mănânc şi haine să mă îmbrac şi dacă mă voi întoarce în pace în casa tatălui meu, atunci Domnul va fi Dumnezeul meu; piatra aceasta, pe care am pus-o ca stâlp de aducere aminte, va fi casa lui Dumnezeu şi Îţi voi da a zecea parte din tot ce-mi vei da.” (Geneza 28:20-22)
Sunt multi care il dispretuiesc pe Iacov ca a pus – zic ei – niste conditii Domnului. Cineva chiar si-a permis sa spuna ca L-a santajat pe Dumnezeu; ceva de genul „Daca Tu imi faci cutare si cutare, atunci voi face si eu asta”. Aceste „daca” ar denota, spun tot ei, o lipsa de credinta, o indoiala: o fi / n-o fi, poate EL sa faca sau nu poate sa faca?…
Trebuie insa sa avem in vedere urmatoarele lucruri:
1. Este foarte probabil ca autorul epistolei sa fie Iacov, fratele Domnului (Galateni 1:19; 2:9). Acest lucru este sugerat si de faptul ca Iacov se prezinta simplu, doar mentioneaza numele, dovedind ca este o persoana foarte cunoscuta (Fapte 15:13). Remarcabil este ca el, ca frate al Domnului, nu face uz de acest privilegiu, ci se prezinta ca „rob al LUI”.
2. Epistola este una foarte practica, Iacov concentrandu-se pe aspecte etice si practice. Din aceasta pricina a fost desconsiderata de catre Martin Luther care a numit-o „epistolă de paie”. Calvin insa, facand referire la aceasta epistola a spus: „Credinta singura mantuieste, dar credinta care mantuieste nu este singura.”
3. Epistola se aseamana foarte mult cu invataturile Domnului Isus, mai ales cu „Predica de pe Munte”, Continue reading
Iacove, vei trece mai devreme sau mai tarziu prin noaptea vietii tale, o noapte de stramtorare cum n-ai mai avut. Te va intalni Ingerul! Stiu ca iti doresti sa iesi biruitor.
Permite-mi sa-ti dau cateva indrumari pe care le-am gasit in Carte, iar Cartea tot timpul are un Cuvant de spus.
1. Singur
Ingerul va veni cand vei ramane singur. Desi Ingerul mereu ti-a fost aproape, atunci Îi vei simti indeosebi prezenta: cand vei fi singur. Da, fratele tau si multi altii iti doresc moartea, iar tu esti singur. Nu ai pe nimeni de partea ta, nimeni dintre oameni nu te poate ajuta. Dar ai pe Cineva aproape: este Ingerul!
Poate o sa ti te para la inceput ca este un om. Uneori Ingerul asa vine, nu vine tot timpul in stralucire. Dar o sa-ti dai seama ca este Ingerul. Nu ai cum sa nu fii convins de asta.
Nu stiu de ce Ingerul vine de multe ori doar cand nu mai poti, doar cand esti la capatul puterilor. Numai Ingerul stie, dar El nu spune, de multe ori. Dar va veni! Fii sigur ca va veni cand esti singur!
Unora le dau cuvintele ghes, ca lui Elihu. Nu doar ca spun tot ce gandesc, dar unii risca ca zica fara sa gandeasca, spre deosebire de Elihu.
La celalalt pol, sunt cei care gandesc ceea ce spun, vorbesc rar, dar calculat, asezat. Acestia insa risca sa nu spuna tot timpul ce trebuie spus. Si, din pacate (sau din fericire?), nimeni nu va fi tinut minte pentru gandurile sale tăinuite.
Am cetit din nou Epistola lui Iacov, ca asa a fost la rand. Din totdeauna mi-a placut cum abordeaza el subiectul vorbirii. Asculta sau ceteste. Sau ambele.
Iacov, cap. 3 (Biblia ortodoxa)
1.Nu vă faceţi voi mulţi învăţători, fraţii mei, ştiind că (noi, învăţătorii) mai mare osândă vom lua. 2.Pentru că toţi greşim în multe chipuri; dacă nu greşeşte cineva în cuvânt, acela este bărbat desăvârşit, în stare să înfrâneze şi tot trupul. 3.Dar, dacă noi punem în gura cailor frâul, ca să ni-i supunem, ducem după noi şi trupul lor întreg. 4.Iată şi corăbiile, deşi sunt atât de mari şi împinse de vânturi aprige, sunt totuşi purtate de o cârmă foarte mică încotro hotărăşte vrerea cârmaciului. 5.Aşa şi limba: mic mădular este, dar cu mari lucruri se făleşte! Iată puţin foc şi cât codru aprinde! 6.Foc este şi limba, lume a fărădelegii! Limba îşi are locul ei între mădularele noastre, dar spurcă tot trupul şi aruncă în foc drumul vieţii, după ce aprinsă a fost ea de flăcările gheenei. 7.Pentru că orice fel de fiare şi de păsări, de târâtoare şi de vietăţi din mare se domoleşte şi s-a domolit de firea omenească, 8.Dar limba, nimeni dintre oameni nu poate s-o domolească! Ea este un rău fără astâmpăr; ea este plină de venin aducător de moarte. 9.Cu ea binecuvântăm pe Dumnezeu şi Tatăl, şi cu ea blestemăm pe oameni, care sunt făcuţi după asemănarea lui Dumnezeu. 10.Din aceeaşi gură ies binecuvântarea şi blestemul. Nu trebuie, fraţii mei, să fie acestea aşa. 11.Oare izvorul aruncă din aceeaşi vână, şi apa dulce şi pe cea amară? 12.Nu cumva poate smochinul, fraţilor, să facă măsline, sau viţa de vie să facă smochine? Tot aşa, izvorul sărat nu poate să dea apă dulce. 13.Cine este, între voi, înţelept şi priceput? Să arate, din buna-i purtare, faptele lui, în blândeţea înţelepciunii. 14.Iar dacă aveţi râvnire amară şi zavistie, în inimile voastre, nu vă lăudaţi, nici nu minţiţi împotriva adevărului. 15.Înţelepciunea aceasta nu vine de sus, ci este pământească, trupească, demonică. 16.Deci, unde este pizmă şi zavistie, acolo este neorânduială şi orice lucru rău. 17.Iar înţelepciunea cea de sus întâi este curată, apoi paşnică, îngăduitoare, ascultătoare, plină de milă şi de roade bune, neîndoielnică şi nefăţarnică. 18.Şi roada dreptăţii se seamănă întru pace de cei ce lucrează pacea.
PS. Înadins am pus ca text versiunea ortodoxa. Pentru cei care se tem ca daca este vreo traducere mai noua a Bibliei, precum cea din versiunea audio, atunci este eretica.
Acest site foloseste cookie-uri pentru a oferi servicii, pentru a personaliza anunturi si pentru a analiza traficul. Daca folosesti acest site, esti de acord cu utilizarea cookie-urilor. Afla mai multeAccept
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.