Elveția, octombrie 2021

…sau cum mi-am petrecut ziua mea. Caci, da, pe cand mi se apropia ziua de nastere, sotia mi-a zis: “Ti-am facut o surpriza! Doar ca trebuie sa zic un pic mai repede….”. Si mi-a zis de planul de a vizita cateva zile Elvetia. “Wow!” am exclamat. “Tulaaaaai!!!” am urlat in mine cand mi-a scotocit aia in nas pentru testul de covid-19. Dar ce nu face omul de dragul cuiva?…

Si-asa am ajuns in Elvetia intr-o joi pe la amiaza…

Zurich

Imediat ce am ajuns, ne-am hotarat sa vizitam un pic Zurich. Am luat trenul din Winterthur si in cateva minute am ajuns in Zurich. Pentru mine orasele au o frumusete aparte, frumusete care nu ma atrage. Asa-s eu… Am hoinarit pe strazi, este un oras splendid. Ceea ce contribuie insa cel mai mult la frumusetea locului este ca orasul este asezat la capatul unui lac. Acolo am facut cele mai multe poze.

Zoo

In timp ce eram la lac, am cautat ce am mai putea vizita in cele vreo doua ore pana la apus. Si asa am aflat ca ar fi o gradina zoologica. Ne-am gandit ca Alice ar fi incantata sa vada animale. Asa ca am purces intr-acolo. Cand am ajuns, am realizat ca locul este ataaaat de mare incat nu vom putea vizita nici macar jumate. “Zoo” e cam putin spus; era un fel de gradina botanica, unde erau si animale. Asa ca am ales sa vizitam partea de Zoo unde erau animale pe care Alice le vazuse doar in carti: elefanti, girafe, rinoceri, pinguini. Si cate si mai cate… Alice a fost de-a dreptul fascinata!

Drumetie in munte

Pentru ziua de vineri, doream sa facem o drumetie in munte. dar undeva unde s-o putem duce si pe Alice. Gazdele noastre de acolo ne-au recomandat cateva atractii deosebite. Nu-i chiar asa simplu sa alegi intre o locatie cu un lac pe munte si una cu cascade. Pana la urma am ales Lauterbrunnen, locul cu multe cascade. Lauterbrunnen este un sat frumusel pe o vale intre doi munti.

Am lasat masina in parcarea din Lauterbrunnen si de aici am mers pe jos pana in satul urmator: Stechelberg. Este o poteca (asfaltata :( )pentru mers pe jos sau bicicleta, absolut superba. Traseul duce pe vale, printre cei doi versati. Sunt cateva cascade de-a lungul traseului.

Din Stechelberg am luat telecabina si am urcat spre Murren. Murren este un sat cocotat pe munte, sat in care nu se prea poate ajunge cu masina. Fain loc!

Drumul de intoarcere spre Lauterbrunnen l-am facut pe sus, pe munte… cu trenul!!! Iar apoi am luat o alta telecabina pentru a cobori de unde am plecat.

A fost un circuit extraordinar, o alegere foarte inspirata!

La ferma

Gazdele noastre au avut bucuria sa ne duca undeva foarte aproape de unde locuiesc ei: la o ferma. Un loc linistit unde toamna se simtea ca acasa. Lacul din apropiere ne-a inspirat multa pace.

Multumiri

Multumesc scumpei mele sotii care a stiut sa-mi aleaga un cadou atat de frumos!

Multumim fiicei noastre ca a fost ingaduitoare cu noi; de altfel, cu ocazia asta a fost supusa mai multor lucruri inedite: pentru prima data cu avionul, pentru prima data cu trenul, pentru prima data cu telecabina si le-a “indurat” pe toate cu mare incantare.

Multumim gazdelor noastre, Manuel si Irina, pentru cazare si timpul petrecut impreuna. Mereu cand vom gusta Rivella (o bautura specifica locului, pe baza de zer) ne vom aminti cu drag nu doar de Elvetia, ci mai ales de mesele luate impreuna la voi!

Comentarii Facebook

1 Comment

• Verdele și munții Elveției! O minune, nu altceva! Felicitări pentru curajul de a încerca atâtea lucruri noi într-un timp scurt împreună cu Alice!